'da ilk gecemizi geçirdik... Burada 1 hafta çalıştıktan sonra İstanbul'a haftasonu için döneceğim ve pazartesi günü yeniden geri dönerek yaklaşık 1 haftalık bir çalışmayla işi noktayalayacak ve demo makinemizi
'e götüreceğiz. Ardından bu macerayı sonlandırıp Türkiye'ye döneceğim...
Otelden çıkıp 5 dakika mesafedeki Yaskawa-Ristro'ya gidiyoruz. Devreye alma için yaklaşık bir hafta zamanımız kalan makinayı ilk kez göreceğiz. Daha önce defalarca devreye aldığımız bir sistem olduğu için David de ben de kendimizden eminiz. (Note for Davido: Here, I'm talking about how confident and sure we are to catch 'the' deadline just before seeing the mechanics of YEU-Demopack).
Birçok şey eksik gözüküyor fakat üç aşağı beş yukarı mekanik bağlantılar yapılmış, pano bağlantıları tamamlanmış gibi...
Aramızda anlaşıyoruz, tüm sistemin devreye almasını ben yaparken, mekanik ve montaj eksiklikleri ile David ilgilenecek...
Hemen tamamlanması gerekenler listesini oluşturuyor ve vakit kaybetmeden çalışmaya başlıyoruz.
İlk üç gün tüm servoları ayağa kaldırıyoruz ve yazılımı çalışabilir hale getiriyoruz.
|
Makinayı devreye alma çalışmaları... Sağdaki bilgisayar ekranını incelemeyin :) |
Üç günün ardından makinayı büyük ölçüde, kabaca devreye aldık.
|
Yaskawa Servo sürücüler Mekatrolink-2 protokolü ile,
VIPA uzak IO modülleri Ethernet IP protokolü ile,
Ana pano'daki MP3200iec motion kontrol ünitemizle haberleşiyor... |
Ardından fabrika müdürlerinin moralini biraz yükseltmek için
VIPA'nın yeni IPC serisinden,
15''lik panel PC montajını yaptırıyoruz ve makinanın üzerindeki naylonları sökerek makinayı temizletiyoruz.
Panel PC montajını yaptıktan, kayışlar üzerine benekleri yerleştirdikten, makinayı temizledikten ve spot ışıkları çalışır hale getirdikten sonra makinamız yavaş yavaş güzel gözükmeye başlıyor.
|
Makina güzel gözükmeye başlıyor... |
Haftasonu Türkiye'ye döndüm ve pazartesi günü makineyi tamamlamak üzere Slovenya'ya geri döndüm, bu kısmı detaylandırmayı gereksiz buldum... Arabayı fabrikada bırakıp havaalanına taksiyle gitmeye karar vermemin akabinde taksicinin 1 saat gecikmesi, trafik olmayan yolların trafikten ağlaması, benim yetersiz Almancam ve taksicinin yetersiz İngilizcesi sayesinde google translate yardımıyla falan anlaşmamız, minicik Ljubljana havaalanı, check-in kapanmadan 30 saniye falan önce yetişmemiz özetle bu yolculuk için yeterli...
Hafta ortasına doğru makinayı tamamlayarak nakliye ve montaj için, fuardan 5 gün önce makinayı Slovenya'dan Nurnberg'e gönderiyoruz.
1 gün boşluğumuz var, Ljubljana'ya giderek güzel bir meksika yemeği yiyoruz.
Makinayı tamamladık ve yolculuk zamanı geldi. Otel'den çıkış yapıp Slovenya'dan Almanya/Nurnberg'e doğru yola çıkıyoruz.
|
Slovenya'dan Nurnberg'e giderken...
Alp Dağları |
6-7 saatlik bir yolculuk sonunda, akşam vakti Nurnberg'e ulaşıyoruz. Messe'ye bir gün sonra gideceğiz. B&B hotel'e giriş yaptıktan sonra dışarıda yemek yiyip otele geri dönüyoruz. Fuar alanında makina kurulumu bugün başladı, yarın akşam saatlerinden erken tamamlanmaz. Bir gün daha boş vaktimiz olacak.
Boş vakitlerimizi Nurnberg'i gezerek değerlendiriyoruz. Zaten çok da büyük sayılmaz.
|
Katedral. |
|
Meyvalar Türkiye'ye göre pahalıymış. Zaten herşey pahalı. |
|
Manavın karşısından bir kare. |
Akşama doğru Messe'te uğrayıp, makina montajının bitmediğini görüyoruz. Ertesi gün, montajlanmış makine üzerinde son çalışmalara başlıyoruz.
|
David on action! |
|
Ingo ile makine üzerinde çalışırken... |
Cumartesi günü, işi tamamladık derken, kayışı fazla gerdirip redüktör milini kırıyoruz.
Murphy kendini yeniden hatırlatıyor...
|
22.11.2014 (Cumartesi), saat 16:50 civarı. |
Salı günü SPS başlıyor ve bu ürünü temin etmek için önümüzde yalnızca pazartesi günü var. Ürün stokta değil. Hadi bakalım...
Cumartesi günü akşam vakti fabrika bizim için "bir adet" özel imalat yapıyor ve redüktörün montajını pazartesi günü öğlen saatlerine yetiştirebiliyoruz.
Bundan sonra kayışı fazla gerdirmeyeceğiz :)
(Devamı -> 4/4)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder