Linklist

21 Ocak 2014 Salı

Bu hafta, Konya'dayım.

Bu sabah İstanbul Atatürk Havalimanından THY 06:55 uçağına binerek Konya'ya geldim.

Proje zamanı anlamında problem yaşayan bir müşterimizin makinesinin yazılımını yapacağım.

Kısaca, proje bir master ve bir slave (isterseniz efendi ve köle de diyebilirsiniz) servo motordan, ufak çaplı inverterlerden ve çevresel birimlerden oluşan bir dikey dojazlama ve paketleme makinesi.


Akan folyoya temas eden bir enkoder tekerleği vasıtasıyla alınan geribesleme sayesinde, folyo akış hızı öğrenip, döner bir bıçak eksenini (JAWS) bu hıza senkron yaparak, uygun noktalardan paketi kesmem, uçlarını yapıştırmam ve paketin içine fındık doldurmam gerekiyor :)

Bugün sabah müşterimize ulaştığımda, elektrik panosunun makine'den söküldüğünü ve bizim ekipmanlarımızın demonte edildiğini gördüm. Ancak ben geldiğimde yeniden montaja başladılar. Dolayısıyla bugün yazılıma başlayamadım. I/O (Giriş/Çıkış) atamalarını yaptım ve kısaca sistemi nasıl çalıştırabileceğimi düşünerek, ufaktan manuellerini yazmaya başladım.

Normalde bir projenin ne kadar süreceği ile ilgili yakınsak bir öngörüde bulunabiliriz. Fakat bu proje için parametreler (ürün, yazılım, sistem) çok yeni olduğu için bir tahmin yürütemiyorum. Umarım bu cumartesi gününe kadar bitirebilirim ki bu çok iyi bir ihtimal gibi gözüküyor.

Şehir merkezindeki "Bera Hotels"e bir saat kadar önce geldim. Otel temiz ve şirin bir otel. Ayrıca İnternet bağlantısı gayet hızlı.

Neyse, detayları (yine) sonraya bırakacağım. Zira, ünlü yazarımız Yavuz Bahadıroğlu'nun az satın aldığım "Muhteşem Süleyman" kitabına başlamak için sabırsızlanıyorum. 

İyi geceler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder