Linklist

28 Ocak 2014 Salı

Bu hafta da, Konya!

Selamlar!

Geçtiğimiz hafta 21.01.2014 tarihinde Konya'ya gelip, 24.01.2014 Cuma akşamı saat 20:40 uçağı (1 saat rötar ile 21:40 olmuştu) ile tarihinde Konya'dan ayrılmıştım. Bu hafta başında, yani dün 27.01.2014 tarihinde, sabat 07:55 uçağı ile Konya'ya yeniden geldim.



Bugün 28.01.2014, Salı.

Genellikle her saha mühendisinin başına gelir. Sahaya ilk çıkmadan önce, size söylenen herşeyin hazır olduğu, tüm mekanik aksamın montajının tamamlandığı ve işin sizi beklediğidir. Doğal olarak, bu defa da rutinden ayrılmadık. Herşey hazırdı ve ben makinenin yazılımını yapmak üzere sahaya gelmiştim :)

Saha mühendisliği 101: Tüm montajın bittiği söylenirse, bir beklentiye girme. Zira montaj devam eden bir süreçtir ve asla bitmez.

Bilenler bilir, makine mekaniğinin bitmiş olmasının yanında, servo motorların, redüktörlerin, elektrik panosunun montajının tamamlanmış, saha bağlantılarının yapılmış, sahadaki algılayıcıların panoya taşınmış olması gerekir ki, "montaj bitmiş ve sıra yazılıma gelmiş" olsun.

Burada ise, makinenin mekanik montajı tamamlanmıştı ancak pano montajı farklı bir kontrol ünitesi ile yapılmış, servo motorlar bağlı değil, saha giriş/çıkış atamaları yapılmamış durumda idi. Dolayısıyla, ilk gün bu montajın tamamlanması adına bekledik.

İkinci gün öğle yemeğine kadar, giriş/çıkış(I/O) testlerini tamamladık. Buradaki makine, I/O sayısı anlamında nispeten küçük bir makine sayılabilir. Toplasan 15 dijital giriş, 10 dijital çıkış, 2 analog giriş, 2 servo ve 1 harici enkoder'dan oluşan bir makine...

Toplamda, 2.5 gün geçtiğimiz hafta ve şimdiye kadar 2 gün de bu hafta çalışma fırsatımız oldu.

Platform tamamen yeni, daha önce hiç kullanmadığım MPiec isminde bir platform. KW software tarafından IEC 61131-3 uyumlu olarak geliştirilmiş. Codesys (bir başka IEC61131-1 uyumlu derleyici platformu) de benim uzmanlık alanım olduğu için, işi kapmam pek uzun sürmedi. Ve hızlı biçimde yazılım geliştirmeye başlayabildim. Neyse, bu kadar mevzuyu niçin anlattım?

Saha mühendisliği 101: İş üzerinde toplam kaç gün geçmiş olursa olsun, bir hafta içinde bir gün bile çalıştıysanız, o "bir hafta" olarak sayılır.

Müşterimiz bugün gelip, iki haftadır makinenin neden tamamlanmadığını sordu. Size anlattığım gibi izah ettim.

Bugün, ekran tasarımına başladım. Movicon programı ile ekran tasarlamam gerekiyor, hakkaten eskiden programladığım ekranlarla kıyasladığımda, kullanımı zor ancak güçlü bir arayüz olduğunu söyleyebilirim.

Saha mühendisliği 101: Düzgün bir mekanik ile düzgün bir yazılım birleşmediği sürece, makine istenen verimi vermez:

Saha mühendisliği 101: Pazarlamacı sistemi her zaman %150 verimle çalışacakmış gibi satar. Müşteri beklentisi %200 civarındadır. Gerçek ise, %80'in üzerine nadiren çıkar. Dolayısıyla işi sonlandırması gereken kişi olarak siz, ağzınızla değil kulağınızla kuş tutsanız yine de istenen verimi üretemezsiniz. (rakamlar afakidir, %155, %197, %86 olabilir)

Konya'ya gelelim, güzel sanırım, biraz trafik var, havalimanı minicik, fabrika gürültülü, otel iyi... Bunun dışında, henüz Konya'yı göremedim :)

Ayrıca Bera otelin açık büfesi gayet güzel ve fiyatı 20 TL. Tavsiye ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder